Truskawki – 3 rzeczy, których nie wiesz o truskawkach


Truskawki – 3 rzeczy, których nie wiesz o truskawkach

Truskawki są bogate w sole organiczne wpływające na przemianę materii, pektyny oraz minerały – wapń i fosfor. Zawierają one również mnóstwo witamin. Niemniej oprócz szeregu znanych składników, truskawki zawierają także szereg innych składników, o których wiemy niewiele.

Truskawki podobnie jak inne owoce zawierają cukry proste. Są to takie cukry, jak glukoza i fruktoza. W 100 g truskawek znajduje się jednak tylko 40 kcal, a ze względu na wysoką zawartość pektyn, nie zjemy ich dużo. Należy tylko uważać na to, aby nie dodawać do koktajli i truskawkowych deserów cukru rafinowanego – jest znacznie bardziej szkodliwy niż glukoza i fruktoza pochodzenia naturalnego, a zatem nieprzetworzona.

Dlaczego truskawki są czerwone?

Truskawki zawdzięczają swoją barwę głównie antocyjanom – przeciwutleniaczom, wśród których główną rolę w zabarwieniu truskawek pełnią cyjanina i pelargonina. Przeciwutleniacze odpowiadają nie tylko za apetyczny kolor tych owoców. Są to antyoksydanty niszczące wolne rodniki, korzystnie wpływające na wzrok i wykorzystywane w profilaktyce nowotworów.

Co łączy truskawki z cebulą i czosnkiem?

Cebula i czosnek na pierwszy rzut oka mają niewiele wspólnego z truskawkami. Niemniej gdyby przyjrzeć się bliżej składowi chemicznemu można dostrzec, że zarówno cebula i czosnek, jak i truskawki mają właściwości bakteriobójcze, które zawdzięczają fitocydom.

Truskawki działają zasadowo na organizm

Truskawki można wykorzystać jako prosty sposób na odkwaszenie organizmu, czyli przywrócenie równowagi kwasowo – zasadowej. Efektem przywrócenia równowagi kwasowo – zasadowej są między innymi podniesienie poziomu energii, poprawa kondycji skóry i włosów oraz pozbycie się nadwagi.

Temat odchudzania z truskawkami w roli głównej powraca co roku, kiedy zaczyna się sezon na truskawki. Nawiązując do wstępu i zawartości cukru w truskawkach oraz ich kaloryczności należy wskazać, że te owoce można jeść na zdrowie, ale w postaci nieprzetworzonej. W odchudzaniu pomoże nie tylko zawarty w nich błonnik i woda, ale również witaminy i minerały wpływające na metabolizm, a także bromelina, która odpowiada za rozkład białka. Nie bez znaczenia jest też przywrócenie równowagi kwasowo – zasadowej organizmu – zakwaszenie przyczynia się do nadwagi.