Trening HIIT pomoże spalić nadmiar tkanki tłuszczowej


Trening HIIT pomoże spalić nadmiar tkanki tłuszczowej

Osobom, które chcą pozbyć się nadmiaru tkanki tłuszczowej, powinny dużo odpoczywać, stosować dietę redukcyjną i wykonywać ćwiczenia aerobowe (typu kardio). Pomocny w walce z nadmiarem tkanki tłuszczowej jest również trening HIIT.

Trening interwałowy HIIT jest treningiem polegającym na zmiennej intensywności interwałowych ćwiczeń. Zmiana tempa w czasie treningu jest kluczem do bardziej efektywnego spalania tkanki tłuszczowej.

Nazwa HIIT jest skrótem angielskiego wyrażenia Hight Intensity Interval Training oznaczająceo trening interwałowy o wysokie intensywności. Z tej formy treningu korzystają sportowcy przygotujący się do zawodów, niemniej osoby z lekką nadwagą, które chcą pozbyć się nadmiaru tkanki tłuszczowej także będą zadowolone z jego efektów.

Charakterystyczną cechą treningu HIIT jest przeplatanie intensywnych ćwiczeń anaerobowych z ćwiczeniami cardio. Bez wątpienia omawiana forma ćwiczeń należy do najbardziej wymagających form. Czas trwania treningu HIIT nie powinien być dłuższy niż 30 min. Ponadto, trening powinien być wykonywany maksymalnie trzy razy w tygodniu.

Ćwiczenia wplatane w trening HIIT zwykle są mało skomplikowane. Zaletą treningu jest krótki czas trwania i wysoka efektywność. Ponadto, na stronach internetowych są dostępne gotowe zestawy ćwiczeń. Efekty są widoczne już po miesiącu regularnego trenowania.