Stretching – ćwiczenia wysmuklające nogi


Stretching – ćwiczenia wysmuklające nogi

Stretching, czyli trening rozciągający, pomaga wysmuklić różne partie ciała. Poniżej przedstawiamy ćwiczenia rozciągające mięśnie nóg. Regularnie wykonywane pozwalają na wysmuklenie nóg – wystarczy 15 minut dodatkowego treningu mięśni.

Ćwiczenia rozciągające pozwalają zachować elastyczność mięśni, czyniąc je silniejszymi i zdrowszymi. Bez odpowiedniego rozciągania, mięśnie stają się napięte i zwiększają swoją masę, przez co sylwetka nie wygląda na smukłą, ale na bardziej masywną.

Ćwiczenie nr 1

Oprzyj stopy i dłonie na macie, prostując plecy i kolana. To ćwiczenie przypomina pozycję psa związanego z ćwiczeniem jogi. W ten sposób efektywnie rozciągasz mięśnie łydek.

Ćwiczenie nr 2

Połóż się macie, a następnie wyprostuj ramiona, podpierając tułów dłońmi. Prawą nogę zegnij w kolanie. Stopa powinna przylegać do podłoża i znajdować się na linii dłoni. Lewa noga powinna być jedynie lekko zgięta w kolanie i swobodnie spoczywać na podłożu. Powtórz ćwiczenie na drugą stronę.

Ćwiczenie nr 3

Uklęknij na macie wykonując wypad prawą nogą do przodu. Wyprostuj plecy i chwyć lewą stopę, dociskając ją do lewego pośladka. W ten sposób rozciągasz mięśnie ud. Powtórz ćwiczenie na drugą stronę.

Ćwiczenie nr 4

Stań prosto, wyprostuj nogi w kolanach. Następnie spróbuj położyć dłonie przy stopach zginając tułów. Głowa powinna znaleźć się przy kolanach.

Trening stretchingowy to bardzo często połączenie pozycji rozciągających, pilatesu i niektórych asanów jogi. Każde z ćwiczeń powinno być wykonywane dokładnie i powoli. Nie wolno wykonywać gwałtownych ruchów. Najlepiej wykonać tego typu ćwiczenia po właściwym treningu, kiedy mięśnie są już odpowiednio rozgrzane.