Korzyści z suplementowania niacyny


Korzyści z suplementowania niacyny

Prawidłowy niacyny w organizmie, znanej też jako witamina B3, trudno utrzymać będąc ciągle „na diecie”. W przypadku niedoboru warto zadbać o suplementację, nawet jeżeli nie pojawiły się jeszcze niepokojące objawy.

Odpowiedni poziom niacyny w diecie sprzyja utrzymaniu prawidłowego poziomu cholesterolu LDL we krwi. Nie należy jej jednak traktować jako lek na niski cholesterol, ale raczej jako wsparcie dla konwencjonalnej farmakoterapii. Jednocześnie, niacyna pomaga zwiększyć poziom cholesterolu HDL. Witamina B3 pomaga utrzymać niski poziom trójglicerydów hamując enzym, który inicjuje syntezę trójglicerydów.

Niacyna pomaga zapobiegać chrobom serca dzięki wyżej wskazanym właściwościom. Poza tym, pomaga ona zredukować stres oksydacyjny i stany zapalne, które sprzyjają arterosklerozie tętnic wieńcowych. Witamina B3 może wspierać leczenie cukrzycy typu II, poprawić funkcje mózgu i stan skóry.

Zamiast stosować suplementy diety warto wzbogacić jadłospis w produkty bogate w niacynę (np. jagody, borówki amerykańskie) – w naturalnej formie jest lepiej przyswajalna.

Dodaj komentarz