Korzyści z regularnego trenowania pilates


Korzyści z regularnego trenowania pilates

W ciągu ostatniej dekady pilates stał się bardzo popularnym sposobem na aktywne spędzanie wolnego czasu. Nie jest to jednak żadna nowość – Joseph Pilates opracował te ćwiczenia w latach 20. XX wieku.

Regularne trenowanie pilates przynosi wiele korzyści. Ćwiczenie pilates może dodać witalności. Każde ćwiczenie koncentruje się na prawidłowym oddychaniu. Podczas regularnych treningów organizm zostaje zatem dotleniony, co przekłada się na wyższy poziom energii.

Pilates nie wymaga dużego wysiłku, dlatego mogą go trenować także osoby, które mają słabą kondycję. Jedną z korzyści płynących z ćwiczenia pilates jest zmniejszenie dolegliwości bólowych dolnej części pleców. Pilates wzmacnia mięśnie środkowe.

Ćwicząc 2 razy w tygodniu można wysmuklić sylwetkę. W trakcie treningu zostają wzmocnione różne grupy mięśni odpowiadających za zgrabną figurę. Po kilku miesiącach ćwiczenia pilatesu można zauważyć wyraźną zmianę w zakresie sylwetki.

Pilates koncentruje się na tricepsie, mięśniach brzucha i udach. Pilates zapewnia napięcie mięśni brzucha, wysmuklenie ud oraz wzmocnienie mięśnia czworogłowego uda i ścięgna podkolanowego. Pilates może być trenowany przez osoby w różnym wieku, o różnym poziomie sprawności.

Choć trudno w to uwierzyć – z uwagi na niski poziom wysiłku – pilates wyjątkowo pomaga w redukcji wagi, ponieważ przyspiesza metabolizm.