Kasza manna jako źródło witamin


Kasza manna jako źródło witamin

Kasza manna jest drobnoziarnistą kaszą uzyskiwaną ziarna pszenicy podczas przemiału na mąkę. Produkt dobrej jakości ma lekko żóły kolor i zawwiera drobne cząstki bielma bez otrębowych. Można przechowywać ją przez 5 miesięcy. Kasza manna błyskawiczna zwana też preparowaną nie jest dobrym wyborem.

Z uwagi na zawartość glutenu, nie każdy może ją jeść bez wyrzutów sumienia. Niemniej, jeżeli tolerujesz gluten i nie musisz unikać tego składnika w diecie, od czasu do czasu zjedz porcję kaszy manny. Zawiera ona witaminy z grupy B i witaminę E. Ponadto, kasza manna jest źródłem cynku, manganu, żelaza, krzemu, jodu i potasu.

Kasza manna jest lekkostrawna i zawiera duże ilości skrobi, dlatego osobom odchudzającym się jest polecana jako baza do deserów. W 100 g kaszy manny znajduje się ok. 360 kcal. Kaszę można ugotować na wodzie lub na mleku (najlepiej odtłuszczonym). Możesz przygotować ją również na bazie roślinnego mleka. Do kaszy dodaj bakalie, przetwory owocowe, albo świeże owoce.

Jako lekkostrawny produkt znajduje się ona w jadłospisie osób cierpiących na choroby układu pokarmowego. Z uwagi na dużą zawartość potasu spożywanie kaszy manny jest polecane w profilaktyce przeciw nadciśnieniu tętniczemu. W okresie ciąży kasza manna dostarcza żelaza i witamin z grupy B, na które zapotrzebowanie w tym czasie nieco wzrasta.

Dodaj komentarz