Joga na ból pleców – jak to działa?


Joga na ból pleców – jak to działa?

Ból pleców jest przeważnie konsekwencją nieodpowiedniej postawy ciała i mało aktywnego trybu życia. Joga może zarówno pomóc w zapobieganiu bólowi kręgosłupa, jak również go złagodzić. Przed rozpoczęciem treningów warto skonsultować się z lekarzem, który doradzi, jakie asany będą odpowiednie oraz stwierdzi, czy nie ma przeciwwskazań do wykonywania tego typu ćwiczeń.

Joga pomaga złagodzić ból pleców i mu zapobiegać, ponieważ uwalnia napięcie nagromadzone w mięśniach kręgosłupa. Większość ćwiczeń na ból pleców jest skoncentrowana na mięśniach części środkowej. Ich rolą jest utrzymanie kręgosłupa w odpowiedniej pozycji i zmniejszenie napięcia w jego okolicy.

Ćwiczenie jogi wzmacnia ciało koncentrując się na określonych grupach mięśni. Ich wykonanie wymaga koncentracji i wykorzystania określonych grup mięśni w całym ciele. Wykonanie asanów wzmacnia nie tylko mięśnie pleców, ale również brzucha. Odpowiednie wyćwiczenie mięśni może doprowadzić do złagodzenia lub całkowitego ustąpienia bólu.

Ćwiczenie jogi wymaga utrzymania ciała w określonej pozycji przez około 10 – 60 sekund. W czasie wykonywania poszczególnych ćwiczeń niektóre grupy mięśni zostają napięte, inne zaś podlegają rozciąganiu, co daje relaksacyjny efekt i poprawia elastyczność ścięgien.

Wśród asanów łagodzących bóle pleców można wymienić pozycję psa z twarzą do dołu, pozycję dziecka, przedłużonego trójkąta oraz kota – krowy.