Dokucza Ci napięcie przedmiesiączkowe? Wypróbuj dietetyczne sposoby radzenia sobie z PMS!


Dokucza Ci napięcie przedmiesiączkowe? Wypróbuj dietetyczne sposoby radzenia sobie z PMS!

Dokuczliwe objawy napięcia przedmiesiączkowego złagodzi zbilansowana dieta wzbogacona w błonnik i zioła.

Zacznij ją stosować około 7 dni przed terminem miesiączki, a poczujesz się lepiej. Jadłospis zawiera sześć niewielkich posiłków, które pomagają uregulować poziom cukru we krwi i nie obciążają układu pokarmowego. Zastąp kawę i herbatę naparem ziołowym z kozłka lekarskiego. Spożywaj go trzy razy dziennie do czasu pojawienia się miesiączki. Jeżeli jego smak nie przypadł Ci do gustu możesz wybrać miętę, melisę, albo rumianek.

W czasie diety nie powinnaś spożywać:
ostrych przypraw podrażniających żołądek i pogarszających stan cery
soli zatrzymującej wodę w organizmie
czerwonego mięsa
białego pieczywa
smażonych potraw
mocnej herbaty i kawy
tłuszczów zwierzęcych

Podczas stosowania diety spożywaj jak najwięcej wody mineralnej, aby wspomóc oczyszczanie organizmu. Posiłki powinny składać się głównie z warzyw i owoców, ale nie zapominaj o produktach zbożowych z pełnego ziarna (np. chlebie razowym, płatkach owsianych, płatkach zbożowych) i o białku (np. jogurtach, kefirach, twarogu). Niezdrowe tłuszcze zastąp oliwą, alew niewielkich ilościach. Kiedy nadejdzie ochota na podjadanie sięgnij po świeże owoce sezonowe, orzechy lub surowe warzywa.

Możesz jeść słodycze, ale wybieraj te, które są najbardziej wartościowe – np. gorzką czekoladę. Łaknienie na słodycze zaspokoisz także wyżej wymienionymi, zdrowymi przekąskami, które nie dostarczają pustych kalorii.