Dieta zegarowa – zasady i efekty stosowania diety


Dieta zegarowa – zasady i efekty stosowania diety

Dieta zegarowa jest jedną z krótkodniowych kuracji. Zazwyczaj dieta trwa około 3 dni. Jej główną zaletą jest brak konieczności czasochłonnego przygotowywania posiłków. Najistotniejszą zasadą diety zegarowej jest spożywanie posiłków jak w zegarku – co 2 godziny.

Jadłospis w przypadku diety zegarowej jest stosunkowo monotonny, niemniej dieta trwa tylko kilka dni. Menu charakteryzuje się wysoką zawartością białka. Z tego względu dieta zegarowa nie jest polecana osobom mającym problemy z nerkami.

W jadłospisie powinny znaleźć się produkty o stosunkowo niskiej wartości energetycznej. W ciągu dnia należy dodatkowo spożyć 2 – 2,5 litra wody mineralnej, zielonej herbaty lub czerwonej herbaty. Dieta zegarowa wymaga wykluczenia soli i cukru. Dieta zegarowa wymaga spożywania niewielkich 7 posiłków każdego dnia, zaczynając o godzinie siódmej rano.

Zgodnie z zaleceniami, osoba stosująca dietę zegarową powinna spożywać czerwoną herbatę na ok. 30 minut przed posiłkiem.

Należy pamiętać o tym, że utrata masy ciała w dużej mierze wynika z utraty wody, a nie z utraty tłuszczowej masy ciała. Wadą diety zegarowej jest to, że niskokaloryczny jadłospis stosowany przez kilka dni mogą doprowadzić do obniżenia tempa metabolizmu.