Dieta probiotyczna – korzyści dla organizmu


Dieta probiotyczna – korzyści dla organizmu

Dieta probiotyczna została opracowana przez dr Perricone’a. W jego ocenie nadwaga oraz szereg chorób cywilizacyjnych jest efektem stanu zapalnego w organizmie. Dr Perricone uważa, że stan zapalny stojący za rozwojem tych chorób wynika z nieprawidłowego odżywiania.

Nicholas Perricone jest dermatologiem z Uniwersytetu Michigan, który bardzo szybko zyskał sławę. Jego dieta opiera się na spożywaniu produktów, które są bogate w dobre bakterie. Przestrzeganie diety probiotycznej pomaga w uzyskaniu lepszej odporności oraz poprawia kondycję, pomaga uzyskać szczupłą sylwetkę i zapewnić skórze młodszy wygląd.

Dieta probiotyczna nie wymaga liczenia kalorii. W ciągu dnia można spożywać około 2 – 3 porcji produktów bogatych w prebiotyki i probiotyki, a dodatkowo 5 porcji warzyw i owoców oraz około 1 – 2 porcje ryb morskich, pełnoziarnistych produktów zbożowych lub orzechów.

Po upływie miesiąca stosowania diety probiotycznej waga zmniejsza się o około 4 kg. Do korzyści płynących ze stosowania diety probiotycznej należą również usunięcie problemów trawiennych i skłonność do infekcji.

Do głównych źródeł probiotyków należą dobroczynne szczepy bakterii znajdujące się w jogurtach, maślankach, kefirach, serkach, twarogach i mlekach acidofilnych. Do produktów bogatych w probiotyki należą także kiszone produkty i miso.

Prebiotyki również odgrywają ważną rolę w diecie probiotycznej. Są to składniki pokarmowe, które przedłużają żywotność bakterii. Do najbardziej znanych prebiotyków należą celuloza, inulina i pektyny. Są to substancje naturalnego pochodzenia, które wchodzą w skład błonnika pokarmowego.

Jadłospis w diecie probiotycznej opiera się na spożywaniu dużego śniadania oraz sytego obiadu. Po południu można zjeść przekąskę, kolację i ostatnią przekąskę przed snem.