Dieta pomagająca w zwalczaniu tłuszczu z brzucha


Dieta pomagająca w zwalczaniu tłuszczu z brzucha

Tłuszcz gromadzący się wokół brzucha może być bardzo niebezpieczny dla zdrowia. Jego nadmiar stwarza wyższe ryzyko zachorowania na choroby serca i układu krążenia. Można jednak temu zapobiec wybierając odpowiednie produkty, w tym nasiona i orzechy, niektóre owoce i warzywa oraz żywność bogatą w proteiny.

Choć to może wydawać się dziwne, nadmiar tłuszczu z okolicy brzucha można usunąć spożywając odpowiednie tłuszcze – zdrowe nienasycone kwasy tłuszczowe. W diecie ukierunkowanej na pozbycie się nadmiaru tkanki tłuszczowej z okolicy brzucha nie powinno zabraknąć oleju kokosowego, oliwy z oliwek, oleju z awokado i ryb. Z podobnego względu ważnym elementem diety pomagającej w pozbyciu się tłuszczu z brzucha jest spożywania nasion i orzechów, w tym migdałów, orzechów włoskich, orzechów brazylijskich, pistacji, orzechów nerkowca, orzechów ziemnych, orzechów laskowych, nasion dyni i słonecznika oraz siemienia lnianego.

Zdrowe tłuszcze pomagające w pozbyciu się nadmiaru tłuszczu trzewnego znajdują się także w awokado. Niemniej nie tylko ten owoc powinien znaleźć się w diecie – jadłospis powinien obejmować także owoce cytrusowe bogate w błonnik i witaminę C (grejpfruty, pomarańcze), a także owoce jagodowe, arbuza, ananasa, czereśnie, jabłka i winogrona oraz papaję.

Lista warzyw pomocnych w zwalczaniu tłuszczu trzewnego z brzucha jest bardzo długa i obejmuje m.in. ogórki, paprykę, szpinak, groszek, brokuły, jarmuż. Należy tylko uważać na warzywa zawierające dużo skrobi, która jest cukrem złożonym i po strawieniu przekształca się w glukozę. Nadmiar glukozy jest natomiast gromadzony w postaci tkanki zapasowej (czyt. tłuszczowej).

Sprzymierzeńcami w walce z tłuszczem trzewnym są proteiny, które znajdują się m.in. w jogurcie greckim, jajkach i warzywach strączkowych. Należy jednak unikać produktów białkowych zawierających jednocześnie nasycone tłuszcze.

Potrawy warto przyprawiać cynamonem, imbirem, kurkumą, miętą, kardamonem i pietruszką – wspierają metabolizm i pomagają w trawieniu. Spośród napojów najlepiej wybierać zieloną i imbirową herbatę, letnią wodę z sokiem cytryny i ziołowe herbaty (np. miętową).