Uroda

Dieta ketogeniczna – niech tłuszcz daje Ci energię

Dieta ketogeniczna polega na ograniczeniu spożycia węglowodanów do takiego stopnia, że organizm zostaje wprowadzony w stan ketozy.

Wówczas głównym źródłem energii staje się tkanka tłuszczowa, a nie węglowodany. Im dłużej trwa stan ketozy, tym więcej tkanki tłuszczowej zostaje zredukowanej. Nie trzeba liczyć kalorii, ale należy liczyć zjadane węglowodany, żeby nie przekroczyć pewnego dopuszczalnego progu spożycia.

Jeżeli zdecydujesz się na dietę ketogeniczną przygotuj się na:
lekkie osłabienie i bóle głowy
rozdrażnienie
rozstanie ze słodyczami i owocami z dużą zawartością cukru
białkowo – tłuszczowy jadłospis

Musisz pamiętać o tym, że dieta ketogeniczna powoduje na dłuższą metę zachwianie równowagi kwasowo – zasadowej. Możesz niwelować te niekorzystne skutki zjadając odpowiednią porcję warzyw i owoców, które zawierają niewiele węglowodanów.

Dieta ketogeniczna nie jest dla każdego – nie powinny jej stosować osoby cierpiące na kamicę nerek lub dróg żółciowych, choroby wątroby, kwasicę organiczną, porfirię lub hiperlipidemię. Jeżeli zmagasz się z poważną otyłością nie traktuj diety ketogenicznej jako sposób na rozwiązanie twojego problemu. Uczyń ją raczej wstępem do racjonalnego odżywienia i częściowego zmniejszenia masy ciała. Pamiętaj, że długotrwałe stosowanie diety ketogenicznej może spowodować kamicę moczanową, hiperurykemię i podwyższenie poziomu cholesterolu.