Dieta jajeczna: do 8 kg w 2 tygodnie! Poznaj korzyści i zagrożenia


Dieta jajeczna: do 8 kg w 2 tygodnie! Poznaj korzyści i zagrożenia

Co pewien czas, zwłaszcza w okresie wakacyjnym, pojawia się pokusa przejścia na dietę „cud” przynoszącą szybkie rezultaty w krótkim czasie. Jedną z takich diet jest dieta jajeczna, która pozwala schudnąć do 8 kg w ciągu 2 tygodni.

W ciągu diety nie można jeść nic, co nie zostało wymienione w z góry przygotowanym jadłospisie. Jego ramy są dość sztywne, ale sama dieta nie jest tak restrykcyjna, jak mogłoby się wydawać. Dieta jajeczna polega na spożywaniu głównie ugotowanych jaj, które są sycące, zawierają dużo protein oraz witaminy rozpuszczalne w tłuszczach.

Plan żywieniowy obejmuje dwa tygodnie. W każdym dniu należy spożywać trzy posiłki – śniadanie, obiad i kolację. Dzienne spożycie kalorii może wynosić około 1000 kcal, jednak będąc na tej diecie nie ma potrzeby liczenia kalorii. Wystarczy trzymać się ściśle jadłospisu.

Klasyczny jadłospis na diecie jajecznej prezentuje się następująco:

Poniedziałek

Śniadanie – 2 ugotowane jajka i owoc

Obiad – 2 kromki chleba i owoc

Kolacja – grillowany kurczak i sałatka

Wtorek

Śniadanie – 2 ugotowane jajka i owoc

Obiad – grillowany kurczak i zielona sałata

Kolacja – pomarańcza, sałatka i 2 ugotowane jajka

Środa

Śniadanie – 2 ugotowane jajka i owoc

Obiad – pomidor, dwa plastry twarożku i 2 kromki chleba

Kolacja – grillowany kurczak i sałatka

Czwartek

Śniadanie – 2 ugotowane jajka i owoc

Obiad – owoc

Kolacja – grillowany kurczak i sałatka

Piątek

Śniadanie – 2 ugotowane jajka i owoc

Obiad – 2 ugotowane jajka i ugotowane warzywa

Kolacja – sałatka i grillowana ryba

Sobota

Śniadanie – 2 ugotowane jajka i owoc

Obiad – owoc

Kolacja – grillowany kurczak i sałatka

Niedziela

Śniadanie – 2 ugotowane jajka i owoc

Obiad – sałatka z pomidorów i kurczaka oraz ugotowane warzywa

Kolacja – ugotowane warzywa

Jadłospis w drugim tygodniu prezentuje się podobnie. Podkreślenia wymaga, że po zakończeniu stosowania tej diety należy stopniowo zwiększać kaloryczność posiłków – o maksymalnie 200 kcal na tydzień. Oznacza to, że w przypadku gdy dzienne zapotrzebowanie kaloryczne wynosi 2000 kcal, należy przez 5 tygodni stosować dietę opartą na liczeniu kcal tak, aby w pierwszym tygodniu po zakończeniu diety spożywać maksymalnie 1200 kcal, w drugim tygodniu 1400 kcal, w trzecim – 1600 kcal, w czwartym – 1800 kcal i dopiero w piątym – 2000 kcal.

Pominięcie tego kroku może spowodować szybki efekt jo – jo i cała praca włożona w to, aby przestrzegać powyższego jadłospisu pójdzie na marne.