Dieta brazylijska – zasady, jadłospis i efekty


Dieta brazylijska – zasady, jadłospis i efekty

Dieta brazylijska należy do najbardziej popularnych diet tego lata – zwłaszcza w USA. Jadłospis w diecie brazylijskiej opiera się na spożywaniu warzyw i owoców, które pozwalają zaspokoić dzienne zapotrzebowanie na witaminy i minerały.

W zależności od wybranego jadłospisu można schudnąć od 10 do 20 kg w ciągu jednego miesiąca. Jadłospis w diecie brazylijskiej opiera się na spożywaniu 4 – 6 posiłków dziennie, co pozwala na utratę zbędnych kilogramów bez uczucia głodu. Na diecie brazylijskiej należy spożywać świeżo wyciśnięte soki owocowe. Nie wolno natomiast spożywać sosów, w tym majonezu, ketchupu i innych.

Gotowe jadłospisy są dostępne do pobrania w sieci. Przeglądając je można zauważyć, że śniadanie opiera się na owocach lub połączeniu owoców z białkowym produktem. Natomiast obiad jest najczęściej połączeniem białkowo – warzywnym, podobnie jak kolacja. Przekąskę można zjeść między śniadaniem a obiadem oraz po kolacji, przed pójściem spać.

Jeżeli zasady diety brazylijskiej są ściśle przestrzegane, a jadłospis zostanie prawidłowo ułożony, to nie ma miejsca na uczucie wilczego głodu i nadmiernego apetytu na słodycze.

Podkreślenia wymaga, że dietę brazylijską można stosować przez około 2 – 4 tygodnie. Następnie można przejść na dietę zbilansowaną z obniżoną zawartością kalorii, aby uniknąć efektu jo – jo i utrwalić skutki diety. Po ustabilizowaniu wagi można ponownie rozpocząć plan żywieniowy zgodnie z zasadami diety brazylijskiej – za każdym razem czas trwania tej diety nie powinien przekraczać 2 – 4 tygodni.

Jadłospis w diecie brazylijskiej jest stosunkowo monotonny. Opiera się głównie na niewielkich ilościach pełnoziarnistego pieczywa (maksymalnie kromka dziennie), świeżych owocach i warzywach, grzybach i chudych rybach. Na diecie brazylijskiej można spożywać także gotowane jaja. Nie można spożywać żadnej przetworzonej żywności, ani też słodyczy. Węglowodany są ograniczone do minimum. Dłuższe stosowanie diety brazylijskiej może negatywnie wpłynąć na samopoczucie i doprowadzić do niedoborów żywieniowych.