Ćwiczenia na tzw. boczki – pozbądź się ich skutecznie ćwicząc w domu


Ćwiczenia na tzw. boczki – pozbądź się ich skutecznie ćwicząc w domu

Zmorą niejednej kobiety jest cellulit, jednak równie popularnym problemem jest tzw. muffin top, w potocznym języku polskim określany jako „boczki”. Tym mianem określa się tkankę tłuszczową nagromadzoną nieco nad linią bioder po bokach brzucha i pleców, stąd nazwa.

Z tzw. boczkami można poradzić sobie najskuteczniej wykonując odpowiednie ćwiczenia wspomagane dietą odchudzającą. Ćwiczenia modelujące sylwetkę skuteczne w walce z boczkami zostały przedstawione szczegółowo poniżej. Gwarancją sukcesu jest oczywiście systematyczność. Wystarczy ćwiczyć poniższy zestaw 3 – 4 razy w tygodniu, aby po miesiącu zauważyć rezultaty. Wykonuj ćwiczenia powoli i dokładnie.

Wypady nóg do tyłu

Oprzyj ręce na podłodze, proste w łokciach, rozstawione na szerokości ramion. Nogi złącz i oprzyj się stopami na podłodze – tak jak w przypadku wykonywania pompek. Przyciągnij prawe kolano do klatki piersiowej, a podczas wyprostu, przyciągnij do klatki piersiowej lewe kolano. Wykonaj 3 serie po 15 powtórzeń.

Wyprosty nóg

Połóż się na macie na plecach, podeprzyj tułów rękami zgiętymi w łokciach, ułożonymi wzdłuż tułowia. Unieś złączone nogi nad podłogę. Następnie podeprzyj tułów dłońmi, zginając lekko ręce w łokciach i przyciągnij kolana do klatki piersiowej, a następnie powoli je wyprostuj. Wykonaj 3 serie po 10 powtórzeń.

Kolano do łokcia

Połóż się na plecach, połóż ręce pod głową i unieś wyprostowane nogi. Następnie naprzemiennie przyciągaj lewe kolano do prawego łokcia, unosząc tułów, a następnie, analogicznie prawe kolano do lewego łokcia. Wykonaj 3 serie po 12 powtórzeń, pamiętając aby nie ciągnąć głowy. Głowa powinna leżeć na dłoniach – pracuj tułowiem.

Unoszenie nogi w bok

Klęknij na kolanach, podpierając tułów dłońmi, aby sylwetka znajdowała się równolegle do podłoża. Plecy nie powinny być wygięte, lecz wyprostowane. Rozstaw dłonie na szerokość ramion, które powinny być delikatnie zgięte w łokciach. Wykonaj wypad prawej nogi zgiętej w kolanie (kąt prosty) w bok, a następnie powoli powróć do pozycji wyjściowej. To samo ćwiczenie wykonaj po lewej stronie. Wykonaj 3 serie po 8 powtórzeń.

Powyższe ćwiczenia są jedynie propozycjami. W sieci są dostępne także gotowe treningi modelujące sylwetkę, uwzględniające walkę z boczkami.