Awokado – owoc czy warzywo? Najważniejsze, co ma w środku!


Awokado – owoc czy warzywo? Najważniejsze, co ma w środku!

Awokado wcale nie jest warzywem – jak mogłoby się wydawać. Zaliczamy go do owoców – mimo że różni się od nich pod względem walorów smakowych (nie ma tej słodyczy). Różni się też pod względem wartości odżywczych.

Awokado dostarcza organizmowi wielu witamin (m.in. A, B1, B2, PP, K i H) oraz dość dużą dawkę wapnia, potasu i fosforu. W miąższu awokado znajduje się także mnóstwo jednonienasyconych tłuszczów ważnych dla zdrowia serca i układu krążenia. Jednonienasycone kwasy pochodzące z awokado są wyjątkowe, ponieważ zawierają beta – sitosterol. Dzięki temu obniżają one poziom LDL i trójglicerydów we krwi, a jednocześnie powodują wzrost poziomu cholesterolu HDL we krwi.

Kolejnym powodem, dla którego warto jeść awokado, jest wysoka zawartość glutationu. Ten składnik odpowiada za uzupełnianie i odzyskiwanie antyoksydantów – potrzebuje go nasz system immunologiczny.

Poza tym, awokado jest bogatym źródłem witaminy B6 i naturalnego kwasu foliowego. Inne dobroczynne składniki, które dostarczasz organizmowi jedząc awokado to kwasy tłuszczowe omega 3, witamina E oraz polifenole, flawonoidy i beta karoten.