7 sposobów na zmęczenie psychiczne i fizyczne


7 sposobów na zmęczenie psychiczne i fizyczne

Zarówno zmęczenie fizyczne, jak i psychiczne może dać w kość nie jednej kobiecie, a jedno od drugiego trudno odróżnić. Poniżej znajdziesz najbardziej skuteczne metody na „doładowanie akumulatorów”.

1. Zdrowy sen

Zdrowy sen jest bezkonkurencyjnym sposobem na zwalczenie zmęczenia – zarówno fizycznego, jak i psychicznego. Czasami jednak przemęczenie idzie w parze z zaburzeniami snu i trudności z zasypianiem. Wtedy pomoże silny napar ziołowy, np. na bazie melisy lub chmielu. Jeżeli nie przepadasz za ziołami wypij szklankę ciepłego mleka z łyżeczką miodu.

2. Woń aromaterapeutyczna

Zapachy mogą drażnić, pobudzać, ale także relaksować. Właśnie dlatego odpowiednio dobrana terapia pomaga zwalczyć zmęczenie. Do najbardziej polecanych aromatów należą olejek cynamonowy i olejek mandarynkowy. Aromaterapia skutecznie poprawia nastrój.

3. Dobra kawa

Dobra kawa w umiarkowanych ilościach to czasem jedyny sposób na to, aby wykrzesać z siebie ostatnie siły i dopiąć projekt lub dokończyć inne ważne zadanie, które spędza sen z powiek. Kawa na zmęczenie podziała tylko doraźnie – usunie je na chwilę, po czym powróci ono ze zdwojoną siłą. Podobnie może podziałać sok lub koktajl owocowy, ale je też trzeba pić z umiarem (duża zawartość fruktozy).

4. Ruch usuwa zmęczenie psychiczne

Jeżeli po prostu padasz z nóg i nie masz siły fizycznej, żeby wyjść na spacer, utnij sobie drzemkę. Natomiast kiedy miałaś ciężki dzień i chcesz złapać oddech, uporządkować myśli i odnaleźć wewnętrzny spokój, wybierz się na spacer, albo w inny sposób zażywaj ruchu (np. fitness, ćwiczenia w domu itd.). Pamiętaj, że niedotlenienie mózgu i brak dostatecznej dawki ruchu potęgują uczucie zmęczenia.

5. Śniadanie bogate w węglowodany złożone

Zanim wyjdziesz z domu zjedz pożywne śniadanie. Pierwszy posiłek powinien być zjedzony w ciągu dwóch godzin po przebudzeniu. Dostarcza energię do działania i pobudza organizm. Bazą śniadania powinny być węglowodany złożone, które dostarczają energii stopniowo, na kilka pierwszych godzin dnia, kiedy produktywność i koncentracja osiągają najwyższy poziom.

6. Banany i jabłka – zamiast słodyczy

Zmęczenie może dawać się we znaki o różnych porach dnia. Jeżeli w takich chwilach sięgasz po batonik, albo czekoladę, zastąp je owocami – są słodkie, ale nie zawierają pustych kalorii. Organizm potrzebuje witamin, więc o tym nie zapominaj. Nie bez powodu te składniki odżywcze wzięły swą nazwę od słowa „witalność”. Jeden owoc dodaje zastrzyku energii usuwając uczucie zmęczenia wynikające z nadmiernego spadku cukru we krwi pomiędzy głównymi posiłkami.

7. Woda mineralna

Uczucie zmęczenia nie odstępuje cię na krok? Być może organizm chce ci zasygnalizować, że jest odwodniony. Jeżeli nie pijesz każdego dnia co najmniej 1,5 litra wody nic dziwnego, że czujesz jak powoli opadasz z sił. Zabieraj ze sobą do pracy butelkę wody mineralnej i pij ją zamiast „litrów” kawy.

Dodaj komentarz