5 smoothie na upalne dni: witaminy i minerały w najsmaczniejszej wersji


5 smoothie na upalne dni: witaminy i minerały w najsmaczniejszej wersji

Smoothie to koktajle uzyskiwane ze zmiksowania warzy, owoców i czasami także innych dodatkowych składników. W zależności od preferencji kulinarnych można dodać do smoothie także mleko krowie lub roślinne, proszek matcha lub kakao i wiele innych.

Zielone smoothie z gruszki

Pierwsza propozycja idealna na śniadanie to połączenie jarmużu, cytryny, gruszki i proszku matcha. Do pojemnika blendera włóż kilka liści jarmużu, wlej sok z cytryny, dodaj pokrojone w kostki dwie gruszki pozbawione gniazd nasiennych i jedną łyżeczkę proszku matcha. Po zmiksowaniu powstanie zielony, apetycznie wyglądający koktajl.

Bananowo – owsiane smoothie

Jeżeli chcesz przygotować bardziej pożywne smoothie z większą zawartością błonnika i białka, polecamy bananowo – owsiane smoothie. Dodaj dwa banany pokrojone w plastry, szklankę maślanki, a także 3 łyżki płatków owsianych. Zmiksuj wszystko na gładką masę. Słodycz bananów sprawia, że cukier nie jest potrzebny. W trzech łyżkach płatków owsianych znajduje się odpowiednia dawka błonnika, który zapewni uczucie sytości na dłużej. Natomiast maślanka jest źródłem nie tylko węglowodanów, ale też białka, które również zwiększa uczucie sytości.

Czekoladowo – bananowe smoothie

Kolejna propozycja, w której banany odgrywają główną rolę to smoothie o czekoladowo – bananowym smoothie. Zamiast czekolady użyj surowego kakao w formie proszku. Zmiksuj 2 banany z łyżką miodu i 2 – 3 łyżkami surowego kakao. Dodaj szklankę mleka krowiego lub migdałowego, które dobrze komponują się ze smakiem kakao.

Tropikalne smoothie

Na podwieczorek, zamiast deseru i drinka spróbuj tropikalnego smoothie. Do jego przygotowania potrzebujesz takich składników, jak ¼ owocu mango pokrojonego w kostkę, banana pokrojonego w plastry i 3 plastrów świeżego ananasa. Na koniec dodaj jeszcze małe opakowanie jogurtu naturalnego i gotowe.

Awokado i chia

Awokado dobrze smakuje także w wersji smoothie. Wypróbuj miks miąższu z jednego awokado, małego jogurtu, 3 łyżeczek nasion chia i 2 łyżek miodu.

Smoothie odpowiednio przyrządzone, bez dodatku cukru, może być bardzo smaczną i pożywną przekąską, która jest przy tym sycąca i lekkostrawna. Przygotowując smoothie dla siebie lub najbliższych można w prosty sposób przemycić do codziennego jadłospisu świeże warzywa i owoce oraz tzw. superfoods, np. surowe kakao, nasiona chia i proszek matcha.