5 korzyści ze spożywania mięsa


5 korzyści ze spożywania mięsa

Nie jesz mięsa, bo uważasz, że jest niezdrowe? Jeżeli to jedyny powód, to poniższe korzyści ze spożywania mięsnych produktów mogą spowodować, że zmienisz zdanie.

Istnieje co najmniej 5 korzyści ze spożywania mięsa. Po pierwsze, jest ono źródłem pełnowartościowego białka, które poprawia metabolizm i pełni funkcje budulcowe. Jeżeli chcesz na długo zapewnić sobie uczucie sytości, zjedz porcję chudego mięsa. Nie musisz martwić się o zakwaszenie organizmu, jeżeli będziesz jeść mięso ok. 2 razy w tygodniu podane z warzywami.

Mięso jest źródłem cennych minerałów, których często brakuje w diecie, np. cynku, magnezu i żelaza. Żelazo zawarte w mięsie jest łatwiej przyswajalne w porównaniu z żelazem pochodzącym z pokarmu roślinnego. Mięso zawiera też zdrowe kwasy tłuszczowe DHA i EPA, witaminę A, B i D.

Mięso jako źródło cynku wmacnia odporność. Cynk odpowiada za tworzenie przeciwciał zwalczających wolne rodniki, które z kolei zwiększają ryzyko przewlekłych chorób. Proteiny pomagają natomiast w zwalczaniu infekcji stymulując produkcję przeciwciał.

Mięsne produkty bogate w białko i ubogie w tłuszcz wspomagają budowę tkanki męśniowej. Proteiny są potrzebne do zwiększania masy mięśniowej i regeneracji mięśni. Białka pełnią bowiem w organizmie człowieka m.in. funkcję budulcową i regeneracyjną.

Kwas DHA zawarty w mięsie jest potrzebny do prawidłowej pracy mózgu, podobnie jak kwas tłuszczowy EPA. Odpowiadają one za dobrą koncentrację i ogólne funkcje mózgu. Wymienione składniki wspomagają rozwój funkcji kognitywnych.

Dodaj komentarz