10 owoców, które możesz jeść na diecie niskowęglowodanowej


10 owoców, które możesz jeść na diecie niskowęglowodanowej

Dieta niskowęglowodanowa zakłada wykluczenie produktów zawierających duże ilości cukru oraz ograniczenie spożycia żywności, która jest bogata w węglowodany inne niż cukier rafinowany. Nie oznacza to jednak, że będąc na tej diecie nie można jeść żadnych owoców. Niektóre z nich zawierają bardzo mało fruktozy (cukru owocowego) i składają się głównie z wody, witamin i minerałów.

  1. Awokado

Awokado jest uznawane za owoc, mimo posiadania wytrawnego smaku. W 100 g awokado znajduje się zaledwie 2 g cukru. Podkreślenia wymaga, że owoc ten jest cennym źródłem nienasyconych kwasów tłuszczowych.

  1. Jagody Acai

Jagody Acai znane z wysokiej zawartości przeciwutleniaczy zawierają jedynie 4 g cukru na 100 g produktu. W Polsce trudno dostać te owoce w postaci świeżej. Zwykle spożywamy je w formie przetworzonej, np. jako suszone owoce lub soki.

  1. Acerola

Acerola jest naturalnym źródłem witaminy C. W jednym owocu aceroli jest tyle witaminy C, co w kilogramie cytryn. Owoc zwany też wiśnią z Barbados zawiera 6 g na 100 g produktu.

  1. Maliny

Maliny są bardzo słodkimi owocami, które mogą z powodzeniem zastąpić deser. Niemniej w 100 g malin znajduje się tylko 6 g cukru. Można zatem zjeść garść tych owoców bez obawy o niskowęglowodanową dietę.

  1. Kiwi

Kiwi charakteryzuje się słodko – kwaśnym, orzeźwiającym smakiem. Często jemy je jako przekąskę lub składnik koktajli. W 100 g tego owocu znajduje się 9 g cukru.

  1. Cytryna

W czasie diety niskowęglowodanowej nie ma potrzeby rezygnowania ze spożycia cytryny. W 100 g tego owocu znajduje się 6 g cukru.

  1. Papaja

Papaja uchodzi za owoc, który wspiera odchudzanie. Miąższ tego owocu zawiera dużo błonnika, dlatego jest bardzo sycący. W 100 gramach owocu znajduje się 10 g cukru. Można na jego bazie przygotować owocową sałatkę, przekąskę, mus lub koktajl.

  1. Nektarynki i brzoskwinie

Nektarynki – kuzynki brzoskwini – podobnie jak sama brzoskwinia zawierają niewiele cukru. W 100 g nektarynki znajduje się 9 g cukru. Brzoskwinie zawierają w 100 g jedynie 8 g cukru.

  1. Truskawki

Diecie niskowęglowodanowej nie powinny zagrozić także truskawki. Zawierają one witaminę C, żelazo, pektyny i tylko 5 g cukru na 100 g produktu.

  1. Marakuja

Marakuja zawiera w 100 g tylko 9 g cukru. Słodki, egzotyczny owoc może stać się podstawą koktajli, sałatek i deserów. Ten owoc doskonale wpływa na kondycję skóry, więc nie warto wykluczać go z diety.