Rozgrzewające jedzenie – dieta na zimę


Rozgrzewające jedzenie – dieta na zimę

Zimą warto zrezygnować z jedzenia lodów, świeżych warzyw i owoców oraz jogurtów i innych schłodzonych wyrobów mlecznych. Powodują one wychłodzenie organizmu, dlatego w jadłospisie na zimę powinno być ich jak najmniej.

Świeże warzywa i owoce zimą nie są tak wartościowe, jak w innych sezonach. Poza tym ich ceny są znacznie wyższe. Warto zastąpić je mrożonkami, z których można przygotować pyszne zupy krem. Wśród rozgrzewających posiłków należy wymienić także kasze z warzywami. Polecamy szczególnie kaszę jęczmienną i gryczaną oraz smaczny kuskus. Na deser warto podać budyń lub kasze mannę z dodatkiem powideł.

Duży wpływ na rozgrzewające właściwości potraw mają przyprawy, spośród których najbardziej polecane są przyprawy korzenne, w tym cynamon, imbir i pieprz. Cynamon i imbir doskonale podkreślają smak i aromat ciast, deserów i kawy. Pieprz warto dodać w połączeniu z chili do dań obiadowych. Poszukując inspiracji do przygotowania rozgrzewających dań należy zgłębić sekrety azjatyckiej i meksykańskiej kuchni.

Dodaj komentarz