Odżywcza moc warzyw a kondycja skóry


Odżywcza moc warzyw a kondycja skóry

Warzywa są bogatym źródłem przeciwutleniaczy, witamin i minerałów, które mają pozytywny wpływ na stan skóry. Szczególnie polecane są słodkie ziemniaki, szpinak, marchew, pomidory i kapusta. Są one bogatym źródłem karotenoidów, które w organizmie człowieka zostają przekształcone w witaminę A. Dodatkowo pomidor zawiera likopen będący silnym przeciwutleniaczem.

Nie tylko zapobiega on procesom nowotworowym, ale także wspomaga regeneracje skóry. Warzywa można spożywać w postaci surowej lub gotowanej, przy czym zaleca się blanszowanie i gotowanie na parze. Podczas tradycyjnego gotowania dochodzi bowiem do utraty cennych składników mineralnych. Efekty w postaci zdrowego odcienia skóry oraz szybszej regeneracji można zauważyć po kilku tygodniach, przy czym codziennie powinno się zjadać 3 – 4 porcje warzyw. Wielkość zalecanych porcji została określona w piramidzie zdrowego żywienia. Za zdrowszy odcień skóry odpowiadają głównie karotenoidy, które nadają jej złocisty odcień. Nie należy obawiać się przedawkowania tych związków. Ich nadmiar jest wydalany z organizmu w naturalny sposób.

Dodaj komentarz