Mleko migdałowe – dawka wapnia bez cholesterolu


Mleko migdałowe – dawka wapnia bez cholesterolu

Mleko migdałowe ma aksamitny smak i jest dobrym zamiennikiem mleka krowiego, dla osób uczulonych na białka mleka krowiego lub nietolerujących laktozy.

Mleko migdałowe można przygotować samodzielnie, albo kupić gotowy produkt w kartonie. Jego zaletą jest wysoka zawartość wapnia przy niskiej kaloryczności oraz brak zawartości cholesterolu. Wadą tego produktu jest zaś znacznie wyższa cena, związana z kosztami produkcyjnymi.

Spożywanie mleka migdąłowego jest polecane szczególnie osobom cierpiącym na cukrzycę oraz pacjentom zmagającym się z chorobami układu krążenia.

Mleko migdałowe można dodawać do napojów i kawy, a także do wypieków. Warto spróbować jak smakują mleczne dania, gdy mleko krowie zostanie zastąpione migdałowym. Oryginalne mleko migdałowe nie zawiera cukru. Jego tańsze zamienniki niestety mogą być „doprawiane” dodatkami, w tym cukrem rafinowanym lub syropem glukozowo – fruktozowym.

1 Komentarz

  1. Mleka roślinne górą! Polecam zrobić domowe mleko konopne na bazie łuskanych nasionek (moje ulubione mleko wśród roślinnych). Przepis jest taki, że do naczynia blendera wsypujemy 0,5 szklanki nasion, 1,5 szklanki wody filtrowanej, 2 świeże daktyle lub 1-2 łyżeczki syropu klonowego, 1/4 łyżeczki naturalnego ekstraktu wanilli, szczypta soli – całość blendujemy i otrzymujemy przepyszne mleko roślinne, odpowiednie dla wegetarian i wegan 🙂 Nasiona są źródłem wszystkich potrzebnych substancji odżywczych do prawidłowego funkcjonowania organizmu. Ja swoje nasionka kupuję w sklepie internetowym konopiafarmacja.pl, bo wiem, że mają certyfikat organiczności i są 100% bio. Pozdrawiam 🙂

Dodaj komentarz