5 faktów o diecie i odchudzaniu: prawda czy mit?


5 faktów o diecie i odchudzaniu: prawda czy mit?

Zebraliśmy pięć faktów dotyczących diety i odchudzania, które krążą w sieci i wzięliśmy je pod lupę, żeby przekazać rzetelną wiedzę wszystkim dbającym o linię.

O żadnym z poniższych faktów nie można powiedzieć, czy jest mitem, czy prawdą. Efekty zależą od różnych czynników, o czym należy pamiętać rozpoczynając każdą dietę.

1. Dieta płynna – 3 kg w 5 dni

W przypadku diety płynnej utrata 3 kg w ciągu pierwszych 5 dni jej stosowania jest jak najbardziej możliwa. Trzeba tylko mieć na uwadze to, że utrata masy ciała w tym przypadku wiąże się z usunięciem nadmiaru wody i oczyszczeniem jelit. Po 5 dniach stosowania diety, tempo spadku wagi zmniejsza się. Dieta płynna nie może być stosowana zamiast zbilansowanej – chyba że takie są zalecenia lekarza.

2. Zielona herbata – im więcej pijesz, tym lepiej chudniesz

Wysokie spożycie zielone herbaty z pozoru przyspiesza metabolizm i zmniejsza apetyt. Jeżeli zastąpisz zieloną herbatę słodkie i słone przekąski, które pałaszowałaś między posiłkami, efekt spadku wagi masz murowany. Jeżeli zaś pijesz zieloną herbatę „litrami” możesz w krótkim czasie doprowadzić do wypłukania żelaza i innych cennych minerałów z organizmu i w ten sposób osłabić metabolizm i organizm w ogóle. Zaleca się systematyczne spożywanie ok. 3 – 4 filiżanek zielonej herbaty dziennie.

3. Białko odchudza

Białko odchudza w tym sensie, że powoduje pobudzenie metabolizmu i zapewnia uczucie sytości na dłużej. Połącz dzienną porcję białka (podzieloną na ok. 2 – 3 posiłki) z warzywami, aby zapewnić równomierny spadek wagi i dobre samopoczucie. Białko zaspokaja apetyt na długo i wspomaga odchudzanie przyspieszając metabolizm, co jest sekretem sukcesu diet wysokobiałkowych. Trzeba tylko pamiętać o tym, aby dostarczać organimowi dokładnie tyle białka, ile potrzebuje.

4. Ciepła woda pobudza jelita

Jeżeli masz problem z zaparciami lub chcesz oczyścić jelita i organizm z toksyn, pij między posiłkami ciepłą wodę. Pobudza ona naturalną perystaltykę jelit. Usuwając toksyny z organizmu przyspieszasz metabolizm i odzyskujesz energię.

5. Ćwiczenia siłowe gorsze od aerobowych

Ćwiczenia siłowe nie są gorsze od aerobowych – różnią się pod względem efektów. Ćwiczenia siłowe są ukierunkowane na kształtowanie sylwetki, jej wysmuklenie i wyrzeźbienie. Ćwiczenia aerobowe są skoncentrowane na obniżeniu tkanki tłuszczowej i masy ciała. Obecnie osobom odchudzającym się poleca się łączenie obu rodzajów ćwiczeń – 2 razy w tygodniu trening aerobowy i 2 razy trening siłowy.

Prawda leży pośrodku – nie można całkowicie zanegować wszystkich faktów podawanych na stronach internetowych o tematyce poświęconej dietom i odchudzaniu. Trzeba pamiętać, że każdy organizm zareaguje na określoną zmianę sposobu żywienia w nieco inny sposób.

Dodaj komentarz